نقد و بررسی بازی Aliens Colonial Marines
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1

بازهای رایانه ای
بازی های رایانه ای




نقد و بررسی بازی Aliens Colonial Marines

سری فیلم های Alien که در سه قسمت عرضه شده اند موجب به وجود آمدن بازی های رایانه ای از روی این سبک شد. تمام قسمت های فیلم Alien که کارگردان آن رایدلی اسکات است مخصوصا قسمت اول توانستند به خوبی بدرخشند. قسمت اول این فیلم جذاب در سال ۱۹۷۹ اکران شد و شاید شما هم این فیلم را به یاد نداشته بادشید.

نقد و بررسی بازی Aliens Colonial Marines

 

نام: Aliens: Colonial Marines

سازنده: GearBox

ناشر: SEGA

سبک: FPS / Survival

پلتفرم: PC / X360 / PS3 / Wii U

تاریخ انتشار: ۱۲ فوریه ۲۰۱۳ (۲۳ بهمن ۹۱)

+۱۷ :ESRB

داستان از آنجا شروع می شود که یکی از فضاپیماهای تحقیقاتی متوجه می شوند که موجودات در سیاره ای به نام LV-426 حضور دارند. آنها بر روی این سیاره، بدون تهجیزات دفاعی و سلاح های بی شمار فرود میایند. پس از ۵۳ سال با کمک بازماندگان سفینه فرود آمده، آمریکا به حضور بیگانگان فضایی شک می کند.

Christopher Winter در این بازی نقش اول بازی را ایفا می کند. وی یکی از افراد با تجربه و شاخص گردان های ارتشی آمریکا است. وقایع بازی بعد از قسمت سوم سری فیلم های Alien رقم می خورد و اینبار تعداد بیشتری از نیروهای ارتشی ایالات متحده با هم جمع شدند که نسل این بیگانگان را از بین ببرند تا این بیگانگان مانع اهداف آنها نشوند.

بازی در سبک شوتر اول شخص می باشد. بیگانگان از نسل Xenomorphs می باشند و چیزی که کاربران را به ترس دعوت می کند، جسه و سر و وضع منحصر به فرد بیگانگان می باشد. چیزی که در تمام سری های Alien مشاهده می شود، وجود اسید در خون بدن بیگانگان می باشد که موجب مزاحمت زیادی روی آنها می شود و مبارزه با آنها و نابود کردن آنها چیزی جز در دسر در پی نخواهد داشت. مبحثی که در این بازی دور از انتظار است.

سلاح های بازی پیشرفت شایانی کرده اند و اکثرا به شکل رگباری می باشند از جمله این اسلحه ها که انسان را به اشتیاق فراوان فرا می خواند اسمارت گان ها، شعله افکن ها و یک دستگاه جوشکاری می باشند. تفنگ هوشمند، همانطور که از اسم آن پیداست به محض آن که وجود بیگانگان را در یک محیطی حس بکند، شروع به تیراندازی می کند که این ویژیگی واقعا به خودی خود بسیار جالب است.

Xenomorphs حرکات سریع و شتاب داری دارند، پس یادمان نرود که در مبارزه با آنان باید با سرعت فراوانی بر خوردار باشیم. خیلی از مکان های بازی دارای دو یا چند بیگانه می باشد اما کمی که جلوتر برویم خواهیم دید که سیلی عظیمی از Xenomorphs با نیروهای ایالات متحده و وینتر روبه رو می شوند، پس با این وجود بازی دارای اکشن انبوهی می باشد.

بیگانگان با یک یا دو تیر نابود نمی شوند پس این امر بر سختی کنترل کاربران افزوده است. همچنین دیگر خبری از تعویض کردن سلاح های بازی که هر موقع که دلتان بخواهد، نیست، پس بهتر است که با تامل و تحمل زیاد پا به میدان نبرد بگذاردید. Gearbox همواره تاکید کرده است که بازی های ترسناک می بایست با سختی زیادی همراه باشند و اینطور هم شد و بازی دارای سختی زیادی می باشد که کاربران را دچار مشکلات فراوان اعم از کنترل بازیکنان، تیراندازی، کمبود سلاح و …. کرده است.

با وجود آنکه مشکلات بازی چندین برابر شده است اما بازی دارای محیط های تاریک و ترسناک می باشد که ما در عنوان های « اقامتگاه شیطان » و « فضای مرده »طعم آن را به شکل های گونگان چشیده ایم. همچنین از بخش Mulitiplayer نیز برخوردار است. اکثر بازی ها بخش CO-UP را یدک می کشند که این عنوان از این بخش مستثنی نشده است.

بازی از نسخه رندر شده موتور گرافیکی محبوب و پر قدرتمند Unreal Engine 3 ساخته شده است. Xenomorphs در این بازی به خوبی طراحی شده اند. بناهای علمی و تخیلی بازی نیز دارای انسجام فوق العاده ای با طراحی Unreal Engine 3 می باشند.

اتاق های تاریک و کوچک یک بازی ترسناک تمام اعیار را رقم می زنند. Xenomorphs در این مکان ها استتار می کنند و یک چراغ قوه پر نور به شما کمک شایانی می کند. در مواقعی ما شاهد بازی کند و اکشنی می باشیم. صداگذاری روی شخصیت های این عنوان جای تحصین دارد و از چنین عنوانی که از فیلم سینمایی شاهکاری الهام گرفته است، بی نظیر و تحصین برانگیز می باشد.

Allien : Colonial Marines عنوانی بود که EA در سال ۲۰۰۲ قصد نشر آن را کرده بود اما این بازی هرگر به پایان نرسید. در سال ۲۰۰۶ سگا با خریداری این IP پا به عرصه ترسناک گذاشت. در سال ۲۰۰۸ ساخت این عنوان توسط سگا تایید شد و ساخت یکی از قسمت های این بازی تحت عنوان Aliens vs Predatar را به استودیو Rebellion واگذار کرد ولی در طراحی محیط بازی تجدید نظر شد و ساخت بازی بر دوش گیرباکس افتاد. تا به الان ما شاهد بازی اکشن پر از ترس هستیم و امیدواریم که این دو شرکت در ساخت عناوین بعدی بازی بیگانگان به موفقیت چشم گیری دست پیدا کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, :: 20:50 :: نويسنده : ali